Любарецька ЗОШ І – ІІІ ст. розпочала набір учнів до 1 класу 2021-2022 н.р.
Початок навчання дитини у 1-му класі – це дуже відповідальний і досить складний період у житті дитини. Адже дуже багато змін відбудеться у житті дитини: з’являться нові знайомства, як з однолітками, так і з дорослими; нові взаємовідносини; нові обов’язки. Зміниться вид діяльності: зараз основною діяльністю Вашого малюка є гра, з приходом до школи основною діяльністю стане навчання. Зміниться соціальна позиція дитини: ще сьогодні Ваш малюк є простою дитиною, а завтра – стане учнем з певними обов’язками. Основною діяльністю дитини стане навчання, яке потребує неабияких зусиль з боку дитини, певних знань, а також певних вмінь та навичок. Все життя буде підпорядковуватись навчанню, школі, шкільним справам. Безумовно, легше пристосуватись до тих змін у житті, які пов’язані з початком навчання у школі і успішніше себе реалізувати зможе та дитина, яка готова до шкільного навчання.
Від того, наскільки безболісно станеться перехід у нове життя, багато в чому залежатиме любов-нелюбов вашої дитини до школи, а відповідно, і його шкільні успіхи.
1. РОЗПОВІДАЙТЕ ПОЗИТИВНІ ІСТОРІЇ ЗІ СВОГО ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ
Якщо дитина хоче вчитися і упевнена, що в школі цікаво, тоді неминучий стрес, пов’язаний з новими правилами і розпорядком дня, великою кількістю незнайомих людей, буде успішно подоланий. Для цього частіше розповідайте своїй дитині цікаві історії зі свого шкільного життя.
2. НЕ ЛЯКАЙТЕ ШКОЛОЮ
Не ведіть при дитині розмови, що у нього “закінчилося дитинство”, не жалійте його: мовляв, бідненький, починаються трудові будні.
Навіть жартома не лякайте школою. Не варто при дитині також обговорювати майбутні витрати, засмучуючись дорожнечею форми або канцтоварів.
3. КУПУЙТЕ ШКІЛЬНЕ ПРИЛАДДЯ РАЗОМ З ДИТИНОЮ
Купувати портфель і все приладдя для школи потрібно з дитиною, тоді вона буде залучена в процес підготовки до першого вересня. Прийшовши додому, не ховайте покупки в шафу – дайте їх дитині. Нехай вона збирає портфель, носить його по квартирі, розкладає на столі зошити і олівці, тоді прості вказівки вчителя дістати ручку або зошит в «клітинку» не викличуть у маляти труднощів: чітко знатиме, де у нього що лежить.
4. ГРАЙТЕ В ШКОЛУ
Хай всі іграшки вашої дитини підуть в перший клас, а найулюбленіша стане вчителем. У такій грі можна пояснити основні шкільні правила: як сидіти за партою, як відповідати на уроці, як проситися в туалет.
5. ПОЧИНАЙТЕ ЖИТИ ПО НОВОМУ РОЗПОРЯДКУ ДНЯ
За місяць до школи потрібно плавно підганяти режим дня до нового розпорядку. Старайтеся, аби дитина лягала спати не пізніше десяти вечора, вставала в 7-8 ранку. Спершу спробуйте наочно пояснити, що потрібно зробити перед сном: зібрати портфель, приготувати одяг, перевірити, чи чиста форма.
6. ПОДРУЖІТЬ ДИТИНУ З ГОДИННИКОМ
Необхідний для школи навик – орієнтація в часі. Якщо ваша дитина ще не розбирається, котра година, навчіть її. Під час читання, гри можна поставити годинник на стіл і звернути увагу дитини на те, коли почалася дія і коли вона закінчилася.
7. БІЛЬШЕ КОМАНДНИХ ІГОР
У школі є правила, які необхідно виконувати: сидіти за партою, вставати, коли дозволить вчитель, не кричати. Аби розвинути в дитини уміння виконувати дії за правилами, використовуйте командні ігри. Завдяки яким дитина усвідомить, що є правила, які потрібно виконувати, що від цього залежить результат.
8. ТРЕНУЙТЕ УВАГУ І ПАМ’ЯТЬ
Хороша гра на уважність: дається текст, відводиться час, і потрібно якомога більше і швидше знайти і закреслити букв “с”. Проводити “заняття” спочатку по 10 хвилин, поступово збільшуючи час до 35 хвилин. Тоді дитину так не лякатимуть уроки.
9. НЕ «НАПИХАЙТЕ» НОВОЮ ІНФОРМАЦІЄЮ
За час, що залишився, жодних “хвостів” ви не підтягнете. А якщо насідатимете на дитину з читанням і рахунком, ви зможете викликати у неї негативні емоції з приводу школи. Звичайно, почитати, розв’язати приклади можна, але все це повинно бути в ігровій, не примусовій формі.
10. НЕ РОБІТЬ АКЦЕНТ НА ОЦІНКАХ
Багато батьків припускаються помилки, коли починають лякати: “Читай, а то двійки мені приноситимеш”. Важливо акцентувати увагу дитини на процесі навчання (ти взнаєш багато нового, у тебе з’являться нові друзі, ти станеш розумним), а не на результаті, гарних оцінках, які взагалі краще не згадувати, тим більше що в першому класі їх не ставлять.
Психологічний портрет ідеального першокласника
1. Педагогічна готовність:
-навички читання;
-навички лічби;
-навички письма;
-навички малювання;
-звукова культура мовлення (чисте мовлення);
-уміння розгорнуто відповідати на запитання;
-великий словниковий запас;
-загальна обізнаність.
2. Інтелектуальна готовність
-диференційованість сприймання (спостереження);
-розвинена увага;
-уміння орієнтуватися у просторі і часі;
-розвинене наочно-образне мислення (уміння виділяти суттєве в явищах навколишнього середовища, уміння порівнювати їх, бачити їх подібність та відмінність);
-розвинена дрібна моторика (володіння олівцем, ножицями, навички малювання);
-добра пам’ять;
-розвинена регулююча функція мови, уміння виконувати словесні інструкції;
-інтелектуальна активність (уміння перетворити навчальне завдання на самостійну мету діяльності);
-передумови абстрактно-логічного мислення (здатність розуміти символи, формулювати запитання, самостійно розмірковувати, знаходити причини явищ, робити прості висновки).
3. Мотиваційна готовність
-вираження пізнавальних інтересів;
-намагання засвоїти роль школяра(бажання ходити до школи), приймати систему вимог, які ставить школа
4. Емоційно-вольова готовність
– уміння керувати своєю поведінкою;
-збереження працездатності протягом навчального дня;
-емоційна стійкість (регуляція емоцій);
-довільна регуляція уваги (її концентрація, стійкість, переключення);
-уміння стримувати свої імпульси (наприклад, не перебивати інших під час розмови);
-уміння продовжувати дію, докладаючи до цього вольові зусилля.
-бажання спілкуватись з дорослими та дітьми;
-уміння встановлювати контакти з учителем, збереження відчуття дистанції;
-здатність до особистісного контакту з дорослим (напротивагу ситуативному);
-уміння встановлювати контакт з однолітками;
-уміння входити в дитячий колектив і знаходити своє місце в ньому;
-уміння виконувати роботу разом;
-уміння підтримувати рівноправні стосунки з однолітками.