Небезпечна гра для підлітків поширюється в Україні

В Україні набуває популярності серед дітей та підлітків небезпечна гра “Червоні двері, жовті двері”. Вона розповсюджується через TikTok. Учасники такої гри можуть навіть впадати у транс, а для дітей із нестійкою психікою це може загрожувати психічними зривами та нічними кошмарами.

Про це пише OBOZ.UA.

(Джерело: https://www.obozrevatel.com/ukr/novosti-obschestvo/v-ukraini-sered-pidlitkiv-poshiryuetsya-nova-gra-psihologi-rozpovili-pro-nebezpeku-takoi-rozvagi.htm?fbclid=IwY2xjawJs7VFleHRuA2FlbQIxMAABHtzx-YQ89aam-43qeDV_jJtHOVIo_PaEkii8mw-BcXoOzJc8VS6MuhS1BUXS_aem_8EC-tdn15ZVa8HFEbQhG3A

Головне вчасно розбудити піддослідного

В Україні серед дітей та підлітків набирає популярності гра “Червоні двері, жовті двері”. У TikTok та інших соцмережах повно відео з цією грою.

Суть її в тому, що один із підлітків є провідником, а другий – суб’єктом. Ведучий починає розпитувати: “Що ти бачиш?”, “Хто перед тобою?”, “Опиши кімнату, якого вона кольору?”, “Чи є хтось чи щось у кімнаті?”.

Суб’єкт ніби в напівсні розповідає, що бачить двері, вони червоного, жовтого або навіть зеленого кольору. Він відчиняє двері й потрапляє до кімнати. Якщо він каже, що бачить багато годинників, то ведучий просить його вийти, інакше може потрапити в пастку. Також не треба зустрічатися з людиною у чорному тощо.

Таким чином, ставлячи багато конкретних запитань, провідник проводить суб’єкта по якомусь уявному будинку.

Умова гри – вчасно розбудити піддослідного, щоб він не застряг десь там назавжди.

Гра стала популярною за кілька днів, тепер школярі постійно вводять когось у транс, знімають відео.

Зрозуміти, чи справді дитина увійшла у транс і щось бачила, – неможливо. Мало хто зізнається, що нічого не бачив. Здебільшого розповідають якісь жахи своєї подорожі, в такий спосіб залучаючи до гри дедалі більше друзів.

“Моя подруга розповіла, що бачила стару хату, з кривими дзеркалами, вона втікала з кімнати з годинником, але потрапила до іншої кімнати, де було багато дивних людей. Словом, її ледве розбудили, тепер вона погано спить. Але в нас уже майже весь клас грає у ці двері”, – розповіла 6-класниця київської школи.

Батьки стурбовані тим, що коїться з дітьми. Дехто розповідає, що діти погано сплять, інші називають це поганим захопленням, але побоюються чергового “синього кита”.

Може спричинити дебют психічної хвороби

Наталія Валедова, дитяча психологиня, вважає, що ця гра небезпечна для дітей та підлітків.

“Перша небезпека є суто фізіологічною. Масажує скроні не професіонал, а дитина. Йдеться про поверхневу скроневу артерію, яку можна передавити. І щоб досягти ефекту ейфорії, масажувати треба довго. Порушується кровообіг. Якщо у дитини є аневризм судин у голові, то може призвести й до інсульту. Спазми, підвищення внутрішньочерепного тиску, може бути біль голови”, – каже OBOZ.UA Валедова.

Психологиня каже, що так викликають не галюцинацію, а так званий мислеобраз. Але якщо в дитини є схильність до психічних захворювань, це навіть може викликати дебют хвороби.

Вразливі діти можуть відчувати жахи, оскільки фабула гри заснована на страху, а це призводить до невротичних станів, порушення сну, нічних кошмарів. Як правило, це діє на навіюваних дітей. І якщо ця навіюваність не сильно виявлялася, то від таких ігор вона може збільшитися.

“Такі масові ігри можуть бути розраховані на те, щоб готувати дітей та підлітків до підпорядкованості. Якщо він пішов за стадом, то й по життю йтиме, не матиме своєї думки й піде за натовпом. Це ризиковано для психологічного розвитку дитини”, – продовжує психологиня.

В Україні після ковіду, під час війни у дітей набагато менше очного спілкування. Тому вони намагаються скористатися будь-якою можливістю спілкуватися з однолітками. А ця гра поєднує, та ще й дає можливість бути у тренді, бути причетним до чогось великого. До того ж хвастощі один перед одним. Ніхто не знає насправді, бачили вони чорну людину чи ні, але є можливість побути винятковим.

Схоже на психологічні техніки

Віцепрезидент Української асоціації психоаналізу, психолог Володимир Мамко розповідає, що ще Зигмунд Фрейд на початку своєї практики, коли лікував пацієнток від неврозів, то укладав їх на канапу й натискав на лоб, казав, щоб клієнтка заплющила очі та говорила те, що спадає на думку.

“Дуже схоже – тут на лоб натискати, тут скроні масажувати. Вважаю, що йдеться про звичайні маніпуляції, які властиві психологічним технікам. Усі ці маніпуляції слугують одному – відвернути увагу. Тут треба зрозуміти, для чого це робиться”, – пояснює Мамко.

Він зазначає, що це свого роду довільне викликання певних станів.

“Ми в дитинстві духів викликали, потім відчували панічний жах, ховалися у коморах, сараях, нам щось ввижалося – і ми втікали. Це своєрідні подібні ігри й у сучасних дітей. Тут іде послідовність виборів: уяви собі те, уяви собі це. Також працює холодинаміка, коли в тебе в голові розгортаються образи – як мультики, дуже яскраві. Таке враження, що в тебе вселяються якісь духи. Але на людей-психотиків це може вплинути так, що у людини може розвернутися повноцінний психоз. Вони дуже вразливі, і такі речі для них небажані, це може стати катастрофою”, – вважає Мамко.

Психологи радять батькам спілкуватися зі своїми дітьми, дізнаватися, чим вони захоплюються у соцмережах, пояснювати їм шкоду подібних ігор.

Чергова атестація педпрацівників

Під час весняних канікул в нашому ліцеї відбулося засідання атестаційної комісії. Свої кваліфікаційні категорії та звання підтвердили педагоги Барабан М. В. – вища категорія, “учитель-методист”, Волошина Т. В. – вища категорія, “старший учитель”; КлепіТ.І. та Голубєвій Т. С. атестаційна комісія вирішила присвоїти першу кваліфікаційну категорію, Несин С. М. було підтверджено вищу категорію, присвоєно звання “старший учитель” і 11 розряд (як бібліотекарю), Жученко В. М. рішенням атестаційної комісії підтверджено вищу кваліфікаційну категорію, відповідність займаній посаді як заступник директора з навчально-виховної роботи та присвоєно звання “учитель-методист”

Про розважально-просвітницький канал уTikTok – «Fake.Busters /Мисливці за фейками».

Як відомо з результатів досліджень, українські підлітки щодня проводять
чимало свого часу у соціальних мережах. Так, 44,7% дітей протягом робочого
тижня проводять у соціальних мережах 4 години і більше, а у вихідні цей показник
зростає до 54,9% . Водночас Україна є однією з найчисельніших аудиторій TikTok
в Європі з понад 15-ти мільйонів активних користувачів: 68% українських
підлітків щодня користуються ТікTок (національне опитування молоді)

Неповнолітні у протиправній діяльності

Втягнення неповнолітніх у протиправну діяльність — це серйозна проблема, яка полягає у залученні осіб, які не досягли 18-річного віку, до вчинення злочинів або інших правопорушень. Це явище становить значну загрозу для суспільства, оскільки завдає шкоди не тільки самим дітям, але й їхнім сім’ям, а також підриває основи правопорядку.

Характерні риси

Вразливість дітей: Неповнолітні, через свій вік та психологічну незрілість, є особливо вразливими до впливу з боку зловмисників. Вони можуть легше піддаватися маніпуляціям, обіцянкам або погрозам.

Різноманітність форм: Втягнення може відбуватися різними способами: від безпосереднього залучення до вчинення злочину до сприяння злочинній діяльності, наприклад, шляхом надання інформації або виконання доручень.

Мотивація злочинців: Злочинці, які втягують неповнолітніх у протиправну діяльність, можуть мати різні мотиви: від матеріальної вигоди до бажання використовувати дітей у своїх злочинних схемах.

Причини

Соціально-економічні фактори: Бідність, безробіття, неблагополучні сім’ї можуть створювати умови, за яких діти стають більш вразливими до впливу злочинців.

Відсутність належного виховання та контролю: Недостатня увага з боку батьків або опікунів, відсутність чітких моральних орієнтирів можуть сприяти тому, що діти потрапляють під вплив зловмисників.

Вплив негативного середовища: Діяльність злочинних груп, пропаганда насильства та жорстокості в засобах масової інформації можуть негативно впливати на свідомість підлітків.

Наслідки

Для дітей: Участь у злочинній діяльності може призвести до серйозних психологічних травм, проблем із законом, втрати можливостей для нормального розвитку та соціальної адаптації.

Для суспільства: Зростання злочинності серед неповнолітніх підриває основи правопорядку, викликає почуття страху та невпевненості у громадян.

Шляхи вирішення проблеми

Посилення соціального захисту дітей: Створення умов для повноцінного розвитку дітей, підтримка сімей, профілактика дитячої бездоглядності та безпритульності.

Підвищення правової обізнаності: Роз’яснення дітям їхніх прав та обов’язків, навчання правилам безпечної поведінки, формування негативного ставлення до злочинності.

Покращення роботи правоохоронних органів: Ефективне розслідування злочинів, пов’язаних із втягненням неповнолітніх у протиправну діяльність, притягнення винних до відповідальності.

Співпраця з громадськими організаціями: Залучення громадських організацій до роботи з дітьми, які перебувають у складній життєвій ситуації, надання їм психологічної та соціальної допомоги.

Важливо пам’ятати: Проблема втягнення неповнолітніх у протиправну діяльність потребує комплекного підходу та спільних зусиль з боку держави, суспільства та сім’ї. Тільки так ми зможемо захистити наших дітей від злочинного впливу та забезпечити їхнє щасливе майбутнє.

Правила поведінки на водоймах взимку

Пам’ятайте, перш ніж ступати на лід, потрібно переконатися у його достатній товщині. У різних місцях річок, озер товщина льодового покрову може бути різною. У гирлах річок та приток міцність льоду послаблена течією. Лід вважається безпечним: для одного пішохода — якщо його товщина становить не менше ніж 7 сантиметрів (він має зеленкуватий відтінок); для обладнання ковзанки — не менше ніж 10—12 сантиметрів (якщо ковзанка призначена для масового катання — не менше ніж 25 сантиметрів).

Щоб виміряти товщину льоду, необхідно пробити лунки по різні боки від шляху переправи (відстань між лунками має становити до 5 метрів).

Якщо лід почав тріщати і на ньому з’явилися характерні тріщини, необхідно негайно повертатися до берега, при цьому ні в якому разі не можна бігти, слід відходити повільно, не відриваючи ступні ніг від льоду.

Правила поведінки на льоду

1. Виходити на лід можна тільки за стійкої морозної погоди.

2. Переходити водойми потрібно в спеціально позначених і обладнаних для цього місцях.

3. Забороняється виходити на лід, товщина і міцність якого вам невідомі.

4. Забороняється спускатися на лижах з крутого берега на неперевірений на міцність і товщину лід.

5. Забороняється збиратися на льоду великими групами в одному місці.

6. Забороняється виходити на лід за таких умов:

— якщо поруч теплі потоки води, в місці з’єднання річок, у місці виходу стічних і промислових вод;

— у випадку швидкої течії річки у цьому місці;

— за наявності вмерзлих у лід дошок, палок та інших предметів;

— у випадку різного забарвлення льоду;

— під час весняного розтавання снігу та льоду, а також сильного перепаду температури під час потепління.

Перед переходом водойми льодом необхідно спочатку (якщо можливо) знайти стежку або сліди на льоду; якщо їх немає, то необхідно, ще перебуваючи на березі, визначити маршрут свого руху.

Необхідно подивитися заздалегідь, чи немає на маршруті руху підозрілих місць. При цьому слід враховувати:

• лід може бути неміцним біля стоку води (наприклад із ферми або заводу);

• поблизу кущів, очерету, під кучугурами, у місцях, де водорості вмерзли в лід, він може бути тонким або крихким;

• під час руху необхідно оминати ділянки, покриті товстим шаром снігу, оскільки під снігом лід завжди тонший;

• у місцях, де б’ють джерела, де швидка течія або струмок впадає в річку, лід завжди тонкий;

• необхідно обережно спускатися з берега: лід може нещільно прилягати до суші, можливі тріщини, під льодом може бути повітря;

• необхідно взяти з собою палицю, для того щоб перевіряти міцність льоду. Якщо після першого удару палицею з’являється вода — лід пробивається, тому необхідно негайно повертатися на те місце, звідки ви починали рухатись. Причому перші кроки необхідно робити, не відриваючи ступні ніг від льоду;

• міцність льоду ударом ноги перевіряти ні в якому разі не можна;

• якщо ви на лижах, то необхідно з’ясувати, чи є вже прокладена лижня. Якщо немає і необхідно її прокласти, кріплення лиж відстебніть, палиці тримайте в руках, але не накидайте петлі на кисті рук.

Якщо маєте рюкзак, то його необхідно повісити лише на одне плече, а краще волочити за собою на мотузці на відстані 2—3 метри. Якщо перехід здійснює група, відстань між лижниками (і так само пішоходами) повинна бути не меншою, ніж 5 метрів.

Надання допомоги потерпілим на льоду

Щоб допомогти людині, яка терпить лихо і не потерпіти самому, дотримуйтесь таких правил:

1. Без потреби не виходьте на лід. Подумайте, чи зможете під час надання допомогти впоратись самотужки, чи краше покликати на допомогу ще кого-небудь. Якщо поряд нікого немає, то дійте продумано і обережно, щоб замість допомоги не погіршити становище.

2. Протягніть потерпілому довгу жердину, дошку, палицю від лиж, лижу, хокейну ключку або киньте мотузку, зв’язані паски тощо. Якщо вам все-таки необхідно вийти на лід, то ляжте і повзіть по поверхні льоду, штовхаючи рятувальний засіб перед собою або кидаючи перед собою мотузку чи пасок.

3. Будьте якомога далі від ополонки (краю крижини), протягніть потерпілому палицю, жердину, чи киньте мотузку. Якщо мотузка чи трос закріплені на березі і не вистачає довжини, то. міцно тримаючись за кінець мотузки однією рукою, протягніть потерпілому другу руку.

4. Витягніть потерпілого, попросіть його працювати ногами – так буде легше витягнути його з ополонки. Коли ви його витягли. не дозволяйте йому підійматись на ноги, нехай він повзе вслід за вами до берега.

5. Після того, як витягнете потерпілого у безпечне місце, викличте «швидку допомогу», надайте першу допомогу, необхідну при охолодженні:

— поступово відігрійте постраждалого, загорніть його у ковдри або сухий теплий одяг;

— не намагайтесь зігріти тіло потерпілого дуже швидко, не занурюйте його у теплу воду, швидке обігрівання може викликати серцеві проблеми;

— будьте надзвичайно уважними при поводженні із потерпілими;

— по можливості прикладіть до тіла теплий предмет (гарячу грілку, пляшки із теплою волого);

— дайте тепле пиття, якщо потерпілий при свідомості.