Шановні батьки!
Зараз, як ніколи, потрібна ваша підтримка і розуміння. Слідкуйте, щоб діти сиділи вдома, а не гуляли по селу. Кажуть, береженого й Бог береже. Нехай наших дітей оминають будь-які віруси, хай діти будуть здорові та хай ангел-охоронець оберігає кожного з нас!
Але карантин – це не канікули, тому спонукайте дітей учитися. Ті завдання, що дають учителі, треба виконувати. Нехай не лякаються діти, що завдань багато. Насправді, на уроках вони виконують набагато більше. Хай роблять щодня потрошки, по 1 – 2 предмети, хоч по кілька завдань. Враховуйте можливості та рівень своєі дитини. Бо після карантину ( а він ще буде хтозна скільки!) роботи усі письмові будуть оцінені, і ми, учителі, встигнемо тільки консультаціі провести, а далі, можливо, – контрольні. Це той випадок, коли здобуття знань залежать від самоосвіти і від контролю батьків. Допоможіть нашим з вами дітям!
До уваги учнів 10 – 11 класів!
Міністерство освіти і науки починає із 17 березня онлайн-курси з підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання.
Як повідомляє пресслужба МОН, лекції з української мови та літератури, біології, математики та історії України транслюватимуть на телеканалі «РАДА» та YouTube-каналі Міносвіти за таким графіком:.
вівторок: із 18:30 до 21:00.
середа: 8:00-9:00 та 18:30-21:00;
четвер: 8:00-9:00 та 18:30-21:00;
п’ятниця: 8:00-9:00 та 18:30-21:00;
субота та неділя: 10:00-20:00 (з перервами).
Карантин. Рекомендації психолога
ПАНДЕМІЯ. КАРАНТИН. СТРАХИ
Якщо ваша дитина довгий час дивиться новини, грається біля включеного телевізора або чує тривожні розмови дорослих, вона може почати боятися! Вона не завжди здатна говорити про це прямо, але тривога може проявится у зміні поведінки, у порушеннях сну, енурезі тощо.
Як дотримуватися психологічної гігієни в спілкуванні з дітьми на тему пандемії, щоб зберегти психічне здоров’я дітей на період до і після карантину.
Що робити дорослим?
- Визнати свій страх (навіть якщо ви не боїтеся зараження, вас можуть налякати зміни в суспільстві),
- Приймати (не заперечувати) страх дитини: “ти боїшся / тобі страшно”, “боятися – це нормально”, “страх допомагає бути обережним”,
- Говорити, що згуртованість допоможе впоратися з будь-якими труднощами,
- Не робити тему пандемії головною і основною, про яку зараз живе вся сім’я,
- Зменшити інформаційне занурення дитини в новинні зведення (при дитині не варто переглядати новини на всіх каналах, зачитувати кожен пост зі стрічки, емоційно обговорювати вжиті заходи в державі),
- Збільшити знання про вірус і про запобіжні заходи (благо, вже є ілюстрована інформація для дітей),
- Інструктувати дитину, що їй потрібно зробити у разі, якщо з батьками щось станеться і вона не зможе самостійно викликати швидку допомогу (на який номер зателефонувати, яку адресу назвати, які дані про батьків дати, як описати стан батьків і т.д .). На цю тему можна написати / намалювати пам’ятку для дитини і повісити на видне місце,
- Якщо дитина перебуває поруч з сильно панікуючим дорослим, пояснити дитині, що є такий тип людей, який не може впоратися зі своїм страхом. І ці люди не погані і не хороші, вони так обирають. А ви будете з ним “обирати життя”,
- Незважаючи на вік, нехай дитина багато грає. Грайте і ви з нею (якщо у вас є таке бажання). У грі дитяча психіка краще і швидше опрацьовує несвідомі страхи,
- Разом з дитиною (бажано, на ніч) придумуйте різні історії, казки, де в кінці перемагає добро, розсудливість і здоров’я … психічне і фізичне 🙂
Бережіть фізичне і психічне здоров’я своє і своїх близьких!
За матеріалами сайту “Дитячий психолог”.
Що таке коронавірус та як від нього уберегтися
Діти вдома: поради батькам на період карантину
Кабінет Міністрів України ухвалив запровадження в Україні тритижневого карантину для усіх закладів освіти. Тож перед батьками постає питання, чи варто залишати дитину одну вдома. На це питання не існує однозначної відповіді, основними факторами, на які слід звернути увагу є – психологічна зрілість дитини, побутові навички та відсутність проблем зі здоров’ям.
Патрульна поліція радить провести оцінку середовища, в якому ви залишаєте дитину. Не буде зайвим заховати з поля зору потенційно небезпечні чи заборонені для користування предмети (запальнички, алкоголь, ліки, хімічні рідини, інструменти, тощо).
Важливо провести дитині інструктаж та нагадати про основні правила поведінки в побуті, наголосити, щоб вона не відчиняла двері незнайомцям, не гралась з вогнем та електроприладами.
Також рекомендуємо:
– перевірити, чи знає дитина ваш телефон та телефони екстрених служб напам’ять – все одно запишіть їх;
– змоделювати різні ситуації поведінки дитини (незнайомець дзвонить у двері, діти кличуть гратися на вулицю, чутно підозрілий запах та інші);
– обговорити періодичність зв’язку – наприклад, зідзвонюватися кожну годину або присилати повідомлення у месенджерах;
– підготувати для дитини цікаве завдання, щоб їй було чим зайнятися на самоті;
– скласти разом розпорядок дня (графік прийняття їжі, вивчення уроків);
– розказати про небезпеки в мережі інтернет, якщо доцільно, то обмежте доступ до певних сайтів;
– нагадати про правила або заборони відкриття вікон та балкону, а також встановіть перелік дозволених для користування електроприладів;
– попросити дитину не розповідати друзям і стороннім, про те, що вона залишилась вдома сама;
– домовитися, що дитина не буде відповідати по телефону на дзвінки від незнайомців;
– заручитися допомогою близьких або роботодавця, щоб у невідкладному випадку хтось з дорослих міг терміново приїхати до дитини.
Чим якіснішу підготовчу роботу ви проведете, тим більш впевненою буде ваша дитина, а ви будете більш спокійними.
Крім того, нагадуємо, про відповідальність батьків перед законом. Відповідно до чинного законодавства, якщо з дитиною, яка молодше 14 років, що-небудь трапиться або вона здійснить будь-яке правопорушення, то за її дії будуть відповідати батьки.
Атестація керівних кадрів
11 березня на базі Любарецької ЗОШ відбувся круглий стіл для керівників закладів освіти, методистів РМК, що атестуються, на якому було розглянуто питання реалізації положень Концепції Нової української школи, управлінських та навчально-методичних компетенцій. Захід розпочався з “Ранкового кола”, проведеного Жученко Валентиною Михайлівною, завучем Любарецької школи, потім директор школи Засенко Ігор Валерійович познайомив колег з освітнім простором закладу та презентував експрес-портрет школи. Методичний тренінг для учасників провела Комащенко Ольга Володимирівна, вчитель початкових класів Кучаківської ЗОШ, керівник МО вчителів початкових класів району. Далі відбувся методичний діалог, на якому керівники продемонстрували напрацювання у закладах освіти із своєї педагогічної практики.
Шевченківські дні
Щороку 9 березня ми відмічаємо день народження Тараса Григоровича Шевченка.
Тарас Шевченко. Його ім’я стало символом України. Його називають провісником нового життя, народним пророком, титаном духу, який уболівав за долю рідного народу, тому й залишив нащадкам духовний заповіт, що передається із покоління в покоління, від роду до роду. Духовну велич і красу українського слова він підніс на найвищу височінь. Тарас Шевченко був, є і навіки залишиться найголовнішою особистістю у становленні нашої держави.
Із святом весни!
Справжнє свято весни відбулося у переддень Жіночого дня – 8 Березня.
Масляна
Традиційно свято Масляної (або Масниці) відзначають в останню неділю зими. І хоч нинішня зима не порадувала нас пухким снігом, ми вирішили її гідно провести: з піснями, танцями, конкурсами, змаганнями та майстер-класами.
10 цікавих фактів про українську мову
10 цікавих фактів про українську мову від волонтерського руху Мова — ДНК нації:
1). Як зазначається, сучасна українська мова має близько 256 тисяч слів.
2). За лексичним запасом найбільш близькою до української мови є білоруська — 84% спільної лексики. Далі йдуть польська і сербська (70% і 68% відповідно) і лише потім — російська (62%). До речі, якщо порівнювати фонетику й граматику, то українська має від 22 до 29 спільних рис з білоруською, чеською, словацькою й польською мовами, а з російською тільки 11.
3). В українській мові, на відміну від решти східнослов’янських мов, іменник має 7 відмінків, один з яких — кличний.
4). У 448 р. візантійський історик Пріск Панійський, перебуваючи в таборі гунського володаря Аттіли на території сучасної України, записав слова «мед» і «страва». Це була перша згадка українських слів.
5). Українську мову в різні історичні періоди називали по-різному: про́ста, руська, русинська, козацька тощо. Історично найуживанішою назвою української мови до середини XIX ст. була назва «руська мова».
6). В українській мові найбільша кількість слів починається на літеру «П».
7). Найменш уживаною літерою українського алфавіту є літера «Ф».
8). В українській мові безліч синонімів. Наприклад, слово «горизонт» має 12 синонімів: обрій, небозвід, небосхил, крайнебо, круговид, кругозір, кругогляд, виднокруг, видноколо, виднокрай, небокрай, овид.
9). Назви всіх дитинчат тварин є іменниками середнього роду: теля, котеня, жабеня.
10). Українська мова багата на зменшувальні форми. Зменшувальну форму має навіть слово «вороги» — «вороженьки».