Інформація для учнів

index1

“Гарячі телефони”:
 
  • Всеукраїнська дитяча лінія „Телефон Довіри” > 8 800 500 21 80 (Безкоштовно, конфіденційно та анонімно надає консультації і психологічну допомогу дитині, яка постраждала внаслідок жорстокого поводження з нею).
 
  • Національна „гаряча лінія” з питань насильства та захисту прав дітей > 8 800 500 33 50

  • Цілодобовий телефон довіри з питань допомоги жертвам насилля у сім’ї – (044) 451-5-451

___________________________________________________________________________

Шановні школярі! 

images88

Щодня ви йдете до школи, а потім назад вулицями і магістралями з інтенсивним рухом. І перейти таку проїжджу частину інколи буває дуже складно. Тому увага, обережність і знання Правил дорожнього руху мають бути вашими постійними спутниками.

Щоб не трапилось біди, дотримуйтесь наших порад:

- ніколи не перебігайте вулицю, а переходьте повільно;

- перш ніж перейти вулицю, обов’язково зупиніться на узбіччі і подивіться в обидва боки, оцініть відстань до автомобіля, що наближається;

- обов’язково зачекайте , поки проїде вантажний автомобіль, переконайтеся, що він без причепа або слідом не їде легкова машина;

- повільно обходьте транспорт, що не рухається;

- заміською вулицею або вулицею без тротуарів ідіть тільки назустріч транспорту і ніколи – у попутному напрямку;

- чекайте транспорт виключно на зупинці, в разі її відсутності – на тротуарі або узбіччі.

Діти, цінуйте своє життя, будьте завжди уважні і дисципліновані, обережні і обачні, поважайте і виконуйте Правила дорожнього руху!

 

Права та обов’язки учнів

Учні мають право: 

– на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;

– на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною та лікувально-оздоровчою базою навчального закладу;

– на доступ до інформації з усіх галузей знань;

– брати участь у різних видах науково-практичної діяльності: конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

– брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;

– брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів (вихованців);

– брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

– на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;

– на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;

– на відпочинок під час перерв, в неділю, святкові та канікулярні дні.

Учні зобов’язані: 

– оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;

– дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;

– бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;

– дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;

– брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;

– дотримуватися правил особистої гігієни;

– піклуватися про своє здоров’я і безпеку свого життя і однокласників;

– дотримуватись чистоти і порядку в приміщенні та на території закладу;

– діяти на благо навчального закладу, піклуватися про честь і авторитет установи;

– дотримуватись правил співдружності (поважати погляди та переконання інших людей, поважати жінок, дівчат, працівників навчального закладу, піклуватись про батьків, допомагати їм у веденні домашнього господарства);

– дотримуватися ділового стилю одягу;

– займатись самообслуговуванням, брати участь у суспільно-корисній праці з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей, нормативів та вимог гігієни.

Учням забороняється:

– допускати прояви грубості, вульгарності;

– палити у приміщеннях і на території навчального закладу;

– використовувати петарди;

– вживати алкогольні вироби, наркотичні та токсичні речовини;

– псувати державне, громадське та особисте майно.

Заохочення і покарання учнів:

Учні, які відзначилися у навчанні, праці заохочуються подякою з занесенням до особової справи, Похвальним листом „За відмінні успіхи у навчанні”, Похвальною грамотою „За особливі успіхи у вивченні окремих предметів”, цінними подарунками, туристичними путівками тощо.

По закінченні школи учні, які мають високий рівень навчальних досягнень, нагороджуються Похвальними грамотами, золотими і срібними медалями.

За рішенням виконкому для учнів, які мають високий рівень навчальних досягнень, та переможців олімпіад встановлюються учнівські стипендії.

У випадку порушення норм і правил поведінки, псування шкільного майна, навчального обладнання, не виконання внутрішнього розпорядку школи до учнів можуть застосовуватися такі міри дисциплінарного покарання:

– зауваження вчителя;

– зауваження чи догана директора школи;

– догана директора школи у присутності всіх учнів;

– направлення подання щодо порушника до підрозділу кримінальної міліції у справах неповнолітніх для вирішення питання про притягнення батьків (осіб, що їх замінюють) до адміністративної відповідальності та взяття на профілактичний облік у встановленому Законодавством порядку;

– клопотання про позбавлення учня статусу школяра, виключення зі школи.

Рішення про позбавлення статусу школяра приймається на загальних зборах колективу з урахуванням думки органів учнівського самоврядування, громадської думки та погодження із відділом у справах сім’ї та молоді.

Учні, які порушили адміністративне право або вчинили злочин, за поданням правових органів ставляться на облік, як правопорушники, а в разі притягнення до кримінальної відповідальності – виключаються зі школи.

За нанесення умисних матеріальних збитків майну чи обладнанню учнями матеріальну відповідальність несуть батьки або особи, які їх замінюють.

Правила поведінки на уроках

1. Учні зобов’язані приходити до школи за 10-15 хвилин до початку занять.

2. Заборонено перебувати в класах у верхньому одязі.

3. Одяг учнів має бути чистим і охайним та відповідати вимогам, викладеним у Статуті школи.

4. Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.

5. Під час уроку не можна створювати галас, без дозволу підводитись, відвертати увагу інших учнів від уроку.

6. Заборонено виходити з класу без дозволу вчителя.

7. Урок закінчується тоді, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні можуть йти на перерву.

8. Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.

9. Учень повинен дбайливо ставитися до своїх підручників та зошитів.

10. Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.

11. Забороняється користуватися мобільним телефонами під час проведення уроків.

Правила поведінки під час прерви

1. Під час перерви учень зобов’язаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку.

2. Під час перерви забороняється:
– бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях;
– штовхатися або грати у м’яча у приміщеннях, не пристосованих для цього;
– сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за погані слова, битися.
3. У шкільній їдальні учні повинні виконувати вимоги вчителів, працівників їдальні та чергових і дотримуватися черги.

4. Заборонено перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.

5. Заборонено виносити їжу і напої за межі їдальні.

Рекомендації до зовнішнього вигляду учню

1. У школу учні повинні приходити в охайному одязі, призначеного для занять.

2. Одяг повинен відповідати віку, виражати повагу хазяїна до самого себе й суспільству.

3. Рекомендується не застосовувати зайву косметику й не носити багато прикрас на заняттях

4. Спортивний одяг призначений для уроків фізичної культури, на інших уроках вона недоречна.

5. Перебування в школі у верхньому одязі, без особливих на те причин, не дозволяється.

6. На уроках технології хлопчики повинні мати робочий халат, дівчата – фартух і головні убори.

7. На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у відповідній формі: дівчинки в темних спідницях або штанях і світлих блузках, хлопчики – у темних костюмах і світлих сорочках. Бажана наявність краватки для останніх.

8. На святкові вечори, концерти учні вибирають одяг за своїм розсудом.

Правила поведінки учнів у їдальні

1. Під час перебування в їдальні учням слід дотримуватися гарних манер і поводитися пристойно.

2. Учні повинні шанобливо ставитися до працівників їдальні.

3. Розмовляти під час їжі треба не голосно, щоб не турбувати тих, хто їсть по сусідству.

4. Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.

5. Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі.

6. Учень зобов’язаний після прийому їжі забрати зі столу посуд.

Школяр та мобільний телефон

Якщо мобілка приросла до вуха.. 
За підрахунками фахівців, усього в світі майже мільярд людей користуються мобільними телефонами. Чверть з них – твої однолітки.(Уже чверть населення Землі користуються мобільним зв’язком: на 1 квітня 2006 року було 33,1 млн. абонентів в Україні.). Тому питання чи справді мобілки шкідливі стає дедалі актуальнішим.Щодо шкідливості мобілок існують різні версіі, між науковцями досі немає згоди. Але якщо вже телефон приріс до вуха, то про що ми повинні пам’ятати… Якщо людина розмовляє по мобільному то її мозок локально «перегрівається». Дехто порівнює вплив мобілок на людину з впливом мікрохвильовок. Тільки при цьому підігрівається не піца. А мозок користувача.
В багатьох країнах світу були випадки , коли блискавка вдаряла в мобільний телефон (при сходженні на Говерлу блискавка вдарила в телефон одного з охоронців В.Ющенка). Це пояснюється тим, що електромагнітні хвилі, які випромінює мобільний, можуть притягнути розряд атмосферної електрики. При цьому не обов’язково навіть розмовляти по телефону: достатньо щоб мобільник був просто включений.
Часте користування мобільними відображається на розумових здібностях. У 68% дітей,  які  мають мобільні телефони, не дуже гарні оцінки в школі порівняно з «безмобільними» хлопцями та дівчатами.
Мобільник обмежує розвиток дитячих здібностей до спілкування. Адже з мобільником відпадає потреба виходити на вулицю, як наслідок – брак спілкування і друзів.
Мобільні телефони шкідливі для зору. Довести це вдалося в ході наукових експерементів на телятах ( будова їхніх очей схожа з людською) . Протягом 10 днів підряд  лише з десятихвилинними перервами через кожну годину одне теляче око піддавалося дії радіації мобільника..Результати експерименту виявились однозначними. Опромінене око втратило фокусування. Незаймане ж зберегло 100% зір. Звідси вчені зробили висновки: мобільний телефон шкідливий для зору, але відмова від використання приладу дає очам шанс на реабілітацію.
Людина підпадає під вплив електромагнітних хвиль від антени мобільного телефону. Спеціалісти Українського науково-гігієнічного центру вважають, що допустимий час користування мобільним телефоном протягом доби не повинен перевищувати 18 хвилин. За їхніми даними, випромінювання від трубки радіотелефону, яка може приймати і передавати сигнали на відстані 10 – 100 метрів, практично не впливає на людину. Випромінювання ж радіотелефону, який працює в радіусі до 5 км, може завдати шкоди здоров’ю.
Мобільні телефони: користь і шкода

Небезпека 1.

Опромінення. Стільниковий зв’язок викликає рак мозку.
Рекомендації зводяться до наступного: передусім потрібно вибрати телефон з меншою максимальною потужністю, прагнути обмежити кількість розмов і розмовляти безперервно не більше 2-3 хвилин, перекладаючи телефон від одного вуха до іншого. Крім того, треба враховувати, що дитячий організм більш сприйнятливий до дії EMI, тому необхідно жорстко обмежувати спілкування дітей з мобільним телефоном. Так, британці, наприклад, збираються ввести вікові обмеження, а також максимальну тривалість розмов і кількість можливих щоденних дзвінків для дітей.

Небезпека 2.

Унаслідок користування мобільними телефонами у людей виникає підвищена тривожність і схильність до психозів. З чим це пов’язано?
Людське тіло виконує роль антени для телефонів. Активність мозку змінюється, коли ми підносимо телефон до вуха. Зустрічаючи таку атаку, мозок «завантажується», а потім «розвантажується», тобто сповільнюється процес мислення у будь-який час доби. Частіше всього вдень, коли ми так часто використовуємо чудо техніки, без якого вже ніяк не обійтися, і коли нам потрібна ясна голова для вирішення важливих задач. Та після телефонної розмови справа не краща. Тоді стає ще гірше. Акумулятор випускає низькочастотні імпульси, й електромагнітні поля підвищують свої дії.
Вихід із ситуації.
На жаль, він тільки один: не розмовляти по мобільному телефону довше 3-х хвилин, мінімальний інтервал між дзвінками – 15 хвилин

Небезпека 3. Блискавка.

Останні дослідження англійських медиків дали підстави ще для однієї небезпеки, пов’язаної з використанням мобільного телефону.
Під час грози мобільник стає смертельно небезпечним. Річ у тім, що більшості людей, в яких втрапляє блискавка, вдається вижити тому, що завдяки високому електричному опору шкіри розряд розповсюджується по всій поверхні тіла, не проникаючи углиб. Проте матеріали-провідники можуть посилити дію розряду блискавки, спрямувавши його в тіло людини. Подібним провідником є і мобільний телефон, особливо увімкнутий. За приклад медики наводять історію 15-річної дівчинки, що розмовляла по телефону в парку під час грози і під час блискавки розряд пройшов через вухо, до якого був прикладений телефон, викликавши ураження мозку.
Тому, опинившись під час грози в лісі, парку чи просто неба, хоча б відключіть свій мобільник. І в жодному разі не намагайтеся перекричати грім у свою слухавку.

Небезпека 4. Акумулятор.

Про те, що мобільні телефони, хоч і дуже рідко, вибухають, також неодноразово повідомлялося в ЗМІ. До того ж, вибухає не сам телефон, а його власний… акумулятор.
Перший випадок стався в Україні. Мобільний телефон вибухнув у руках 11-річного хлопчика. З розповіді підлітка, зі слухавки спочатку пішов дим, потім був удар і вогняний спалах, після чого він знепритомнів. Отямившись, хлопчик побіг по допомогу до родичів. Андрія негайно доправили до лікарні. Вибухом хлопчику понівечило праву долоню, відірвало два пальці. Кислотою з акумулятора обпалило ліву руку. Дві години лікарі зшивали тканину і знову формували долоню, але врятувати два пальці не вдалося. Жахливо уявити, що могло б статися, якби під час вибуху підліток розмовляв по телефону.
Як стверджують фахівці, вибухнути може, звичайно, не сам телефон, а його акумулятор – в тому випадку, якщо він слухавці не «рідний», не фірмовий, а придбаний дешево десь на ринку. Такий акумулятор справді може повестися зовсім непередбачувано і завдати власникові каліцтва.
Щоб уникнути таких випадків, акумулятор до телефону потрібно   купувати   тільки   у   фабричній   упаковці і з гарантією. І здійснювати таку покупку тільки в спеціалізованих магазинах або салонах зв’язку.

6_1_27Та навряд чи застереження медиків приведуть до того, що хтось відмовиться від цього зручного засобу спілкування. Адже для дітей це — оперативний зв’язок з батьками. Нині мобільний телефон дає можливість своєчасно повідомити батькам, що діти закінчили навчання, і взагалі про місцезнаходження протягом дня.
Проте використання мобільних телефонів на уроці може заважати здійснювати навчальний процес. До того ж, під час виконання самостійних, контрольних робіт в учнів часто виникає ідея використати мобільний телефон як джерело списування. А ще більшість школярів користуються телефонами з відеокамерами, доступом до Інтернету. Діти хочуть бути оригінальними, щоб когось принизити чи самому похизуватися. Так пропагується жорстокість і розпуста. Поява подібних тенденцій в учнівському середовищі викликає занепокоєння і стурбованість. В зв’язку з цим міністр освіти видав наказ Міністерства освіти і науки України від 24.05.07 №420 «Про використання мобільних телефонів під час навчального процесу». Цим наказом забороняється користуватися з 1 вересня 2007 року мобільним телефоном у школі. Учні мають користуватися мобілками лише як засобом зв’язку і не під час уроків.

Як захистити себе і телефон?

  •  Не носи апарат на грудях і на поясі. Це найвразливіші місця на тілі для радіовипромінювання. Крім того зі шнурка апарат легко зірвати.
  • Тривалість розмови – не більше трьох хвилин, а пауза між розмовами – 15 хв. Головне забрати телефон подалі від голови. 
  •  Краще класти мобільник у невелику кишеню на застібці верхнього одягу, у спеціальні чохли із застібками – «липучками», що кріпляться на плечі.
  • Приготуйтеся до ушкоджень апарату. Вибирай ударо- і вологостійкі апарати. Зекономиш гроші і нерви.
  • Не давай свій телефон незнайомцям навіть якщо їм треба «терміново подзвонити , а батарея сіла».
  • Не вихваляйся апаратом у людних місцях.
  • Дітям до 8 років користуватися мобільним протипоказано.
  • Не розмовляй по телефону на вулиці ввечері.
  • У школі, перевдягаючись, наприклад, на фізкультуру, залишай телефон у вчителя та вихователя. 
  •  Вимикай телефон  на уроках, у кіно чи театрі.
  • З мобільним, як і з одягом: найперше він повинен бути зручним, не дуже дорогим і практичним. Адже рано чи пізно телефон зламається, або вийде з моди.
  • Ходити школяру вулицею з дорогим телефоном небезпечно – це зайва спокуса для грабіжників і хуліганів.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>